• 80+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0900 - 66 11 11 1
Terug

Cas van Houtert over nieuwe vestiging in Bladel

Per 1 mei zijn we een vestiging rijker: ABS Autoherstel Theo Lauwers in Bladel. Cas van Houtert nam deze vestiging over. Hij gaat het bedrijf optimaliseren, maar nog geen grote veranderingen doorvoeren. “De naam is een begrip in de regio, daar wil ik niet aan tornen.”

Samen met zijn vrouw bestiert Cas ABS Autoherstel Van Houtert in Gemert. Hij was al een tijdje op zoek naar uitbreiding, een nieuwe uitdaging. Die vond hij in Bladel. Dat is zestig kilometer verderop, niet bepaald om de hoek. “Natuurlijk heb ik ook in de buurt gekeken,” vertelt Cas. “Maar dit bedrijf kwam op mijn pad en toen dacht ik: hé, maar die ken ik!” 

Theo Lauwers en zijn schoondochter Gerda zijn oude bekenden. Cas: “Ik ben er eens gaan kijken en had meteen het gevoel dat het bedrijf bij me past. Het is ook een familiebedrijf, net als dat van ons. De manier van werken is hetzelfde: Geen gezeur, je doet je werk gewoon goed en levert netjes werk af. Dus de klik was er.”

Bereidwillig en vriendelijk

Ook het dorpse karakter droeg bij aan die klik. Met een vestiging in Gemert is dat Cas niet vreemd: “Maar ik merk dat het in Bladel misschien nog wel gemoedelijker is. Mensen zijn heel bereidwillig en vriendelijk, niet alleen medewerkers, klanten ook. Als het een dagje later wordt dan is dat geen probleem.” 

Alle negen medewerkers zijn meegegaan in de overname. “We kunnen van elkaar leren,” geeft Cas aan. “Bijvoorbeeld in de manieren van werken, hoe zij procedures hebben ingericht of werkzaamheden combineren. Dat doen ze op andere manieren dan we in Gemert gewend zijn. Laten we de opties bekijken en de slimste van die twee pakken. Dan kunnen we daar synergie en voordeel uithalen.” 

Optimaliseren en verbeteren

Een verbouwing staat voorlopig niet op de planning. Cas: “Ik wil geen grote veranderingen doorvoeren in het bedrijf, alles is actueel en bij de tijd. De vorige ondernemer heeft iets moois achtergelaten. We willen het alleen optimaliseren en verbeteren.” 

Zo is er al wel begonnen met het verder digitaliseren van processen in Bladel. Ook daar werken ze nu met de receptie- en werkplaatsapp. Zodat de werkorders digitaal zijn en opgevraagd kunnen worden op een tablet, en de handtekening van een klant direct in het digitale dossier komt. “Er is enthousiasme bij de medewerkers vanwege de tijdswinst die het oplevert. Dat is mooi om te zien.” 

Plezier en vertrouwen

Cas nam het bedrijf over van Gerda en Nick Lauwers, schoondochter en zoon van naamgever en oprichter Theo. Die laatste woont overigens nog naast het pand, Cas huurt het van hem. Cas: “Theo is blij dat een bekende het bedrijf overneemt en dat het voortgezet wordt. De familie Lauwers heeft het met veel plezier en vertrouwen overgedragen.”