Digitaliseren en automatiseren [Podcast]
Bij ABS Autoherstel worden we voortdurend geconfronteerd met uitdagingen. Personeelstekorten hier. Prijsstijgingen daar. Een pandemie die roet in het eten gooit. En tekort aan materialen zijn slechts enkele van de dingen die onze werkstromen kunnen verstoren. Hierdoor zijn onze veerkracht en vindingrijkheid op de proef gesteld, maar we zijn er sterker dan ooit uitgekomen.
In deze serie korte podcasts staan we stil bij de verschillende uitdagingen waar we de afgelopen twee jaar voor stonden. We staan ook stil bij de successen die we behaald hebben ondanks alle tegenslagen.
Het ABS Autoherstel Schademeldplatform is ontwikkeld als reactie op de coronapandemie en de behoefte aan minimaal fysiek contact. Hiermee kunnen onze klanten eenvoudig online afspraken maken. Het platform gaat verder dan alleen het faciliteren van digitale afspraken en biedt klanten de mogelijkheid om schadefoto’s te maken en te uploaden. Het resultaat is een compleet dossier dat direct wordt afgeleverd bij de door de klant gekozen vestiging. Deze efficiĆ«nte werkwijze bespaart zowel tijd als personeelskosten.
Belang van persoonlijk contact
Naast kostenbesparingen heeft het ABS Autoherstel Schademeldplatform ook een positieve invloed gehad op de klantbeleving en duurzaamheidsdoelstellingen. Klanten zijn niet langer gebonden aan openingstijden en kunnen op elk gewenst moment, zelfs ’s avonds en in het weekend, afspraken maken. Bovendien leidt de digitalisering van het proces tot CO2-besparingen, omdat klanten niet meer naar een vestiging hoeven te reizen voor een intakegesprek. Het platform heeft zowel de interesse van onze klanten als opdrachtgevers gewekt, en we bieden zelfs de mogelijkheid tot integratie in hun eigen platforms.
Bij ABS Autoherstel begrijpen we echter ook het belang van persoonlijk contact en het overtreffen van klantverwachtingen. Daarom blijven onze vestigingen na ontvangst van het dossier telefonisch contact opnemen met de klanten om de afspraak te bevestigen en eventuele aanvullende informatie te bespreken. Dit persoonlijke aspect in combinatie met de digitale oplossing draagt bij aan een verhoogde klantbeleving.