Schadecalculatie: leuker kunnen we het niet maken, wel een stuk makkelijker
Een jaar geleden rondden we de pilot met AudaMobile af. Met deze app van ABZ kunnen Audatex schadecalculaties uitvoeren met een tablet. De pilot was een groot succes met enthousiaste reacties. “De app zorgt voor een efficiencyslag in de frontoffice”, aldus Cas van Houtert van ABS Autoherstel Van Houtert in Gemert. Inmiddels werken bijna alle ABS Autoherstel-vestigingen met de app. Volgens Cas besparen we nu per calculatie zo’n 15 minuten. Reken zelf maar uit hoeveel tijd dat op jaarbasis scheelt als we jaarlijks 120.000 calculaties uitvoeren. Die tijd kunnen we nu effectiever besteden.
“De app zorgt voor een efficiencyslag in de frontoffice”, aldus Cas van Houtert van ABS Autoherstel Van Houtert in Gemert. Inmiddels werken bijna alle ABS Autoherstel-vestigingen met de app. Volgens Cas besparen we nu per calculatie zo’n 15 minuten. Reken zelf maar uit hoeveel tijd dat op jaarbasis scheelt als we jaarlijks 120.000 calculaties uitvoeren. Die tijd kunnen we nu effectiever besteden.
Schadecalculatie in drie smaken
Met AudaMobile in onze gereedschapskist kunnen de klant nog beter voorzien van een schadecalculatie. Door de app op onze tablets zijn we een stuk mobieler, waardoor het voor de klant niet altijd nodig is om onze kant op te komen. Tegenwoordig kunnen we de schade op drie manieren berekenen:
- Op één van onze vestigingen.
- Bij de klant thuis of op het werk.
- Via Facetime of Skype (vanaf begin 2017).
Schadecalculatie op ABS Autoherstel vestiging
Lekker traditioneel: de klant komt met het schadevoertuig naar de dichtstbijzijnde ABS Autoherstel vestiging en laat daar een schadecalculatie uitvoeren. De medewerker voert deze calculatie uit met AudaMobile op de tablet en de klant kijkt bij iedere handeling mee.
Schadecalculatie bij de klant
Uiteraard kan de medewerker met de tablet ook naar de klant toe. Wel zo handig natuurlijk, scheelt de klant een ritje naar de vestiging. Ook hier wordt de calculatie uitgevoerd met AudaMobile. Alle ingevoerde gegevens staan direct in het systeem.
Schadecalculatie door de klant
Begin 2017 starten we met de mogelijkheid om de schadecalculatie door de klant uit te laten voeren. De klant doet natuurlijk niet de volledige calculatie, maar door een Facetime- of Skypegesprek kunnen we samen met de klant snel en eenvoudig de schade vaststellen. Het optimale gemak: de klant hoeft niet meer naar de vestiging en hoeft ook niet op een ABS Autoherstel medewerker te wachten.