• 80+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0900 - 66 11 11 1
Terug

Snelle en creatieve marketing in coronatijd

Onze marketing heeft zich vanaf half maart helemaal verplaatst naar online. Want wat heb je aan een ABSoluut tijdschrift in de wachtruimte, als er niemand in die wachtruimte zit? Ineke van Klei legt uit welke keuzes er zijn gemaakt om te zorgen dat de ABS Autoherstel toch bij consumenten en opdrachtgevers op de radar blijft.

Binnen ABS Autoherstel hebben we een flinke dosis flexibiliteit laten zien in de afgelopen maanden,” zegt Ineke. “Zeker in de beginperiode van de corona-uitbraak waren mensen huiverig om de straat weer op te gaan, laat staan dat ze op pad gingen naar een schadehersteller. We merkten ook dat schadeafdelingen van opdrachtgevers de neiging hadden om reparaties uit te stellen.”

Geen wedstrijd

“Er was één ding duidelijk: we moesten opdrachtgevers en consumenten zo snel mogelijk laten weten dat ABS Autoherstel gewoon doordraaide en daarbij de RIVM richtlijnen hanteerde. Want in deze onzekere tijden is continuïteit het allerbelangrijkst. Dat deden we op verschillende manieren. Opdrachtgevers stuurden we een flyer waarop we duidelijk maakten dat we gewoon doorwerkten en alle maatregelen in acht namen.”

“We hebben al snel besloten hier ook een speciale website voor op te tuigen. Op 31 maart was de website in de lucht. Het is natuurlijk geen wedstrijd, maar ik ben er best trots op dat we dat zo snel voor elkaar hebben gekregen.”

“Om zoveel mogelijk mensen te bereiken en naar de website te leiden hebben we een online marketingcampagne opgezet gericht op autobezitters. Eigenlijk hadden we een campagne op de planning rondom de open dagen op scholen. Persoonlijk vind ik het jammer dat we deze hebben moeten uitstellen maar adverteren op scholen om leerlingen te werven voor het schadeherstelvak is nu eenmaal lastig als de scholen niet open zijn. Dat is dus een corona-campagne geworden. Hiermee hebben we bijna 14 miljoen mensen bereikt en is er bijna 23.000 keer doorgeklikt naar de informatiepagina.”

Ondersteuning gevraagd

“Op het Service Center probeerden we onze ondernemers zo goed mogelijk te ondersteunen. Op locatie, door desinfectiezuilen en balieschermen te leveren. Maar ook op afstand, wat in deze periode van ‘gedwonge digitalisering’ een vlucht heeft genomen.

Op marketinggebied ondersteunden we waar nodig. Vestigingen waren op zoek naar manieren om zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken dat we nog steeds auto’s herstelden. Nu met extra aandacht en op eenverantwoorde manier. Zodoende hebben we een animatie gemaakt die ondernemers via hun social media kanalen konden verspreiden.”

“Ik vind het prachtig om te zien dat diverse ondernemers daar creatief mee omgingen. Door de animatie ook op de informatieschermen binnen en buiten de vestigingen te tonen, hebben ze de video ten volle benut.”