Tekort aan personeel verstoort het proces [Podcast]
Bij ABS Autoherstel worden we voortdurend geconfronteerd met uitdagingen. Personeelstekorten hier. Prijsstijgingen daar. Een pandemie die roet in het eten gooit. En tekort aan materialen zijn slechts enkele van de dingen die onze werkstromen kunnen verstoren. Hierdoor zijn onze veerkracht en vindingrijkheid op de proef gesteld, maar we zijn er sterker dan ooit uitgekomen.
In deze serie korte podcasts staan we stil bij de verschillende uitdagingen waar we de afgelopen twee jaar voor stonden. We staan ook stil bij de successen die we behaald hebben ondanks alle tegenslagen.
Een van de voornaamste uitdagingen waar we mee te maken hebben, is het vinden van vaktechnisch personeel. Er is een tekort aan vakbekwame plaatwerkers en andere technici die essentieel zijn voor het herstelproces. Om deze uitdaging aan te pakken, hebben we ons proces kritisch bekeken en gekeken naar mogelijke oplossingen. We hebben bijvoorbeeld geïnvesteerd in meer indirect personeel, zoals magazijnmedewerkers, om het proces te stroomlijnen en minder verstorende taken bij het technische personeel neer te leggen.
Een andere belangrijke factor in het optimaliseren van het schadeherstelproces is het effectief managen van de verwachtingen van onze klanten. Communicatie speelt hierbij een cruciale rol. Door open en tijdig te communiceren met zowel klanten als opdrachtgevers, streven we ernaar om eventuele ontevredenheid te voorkomen.
De uitdagingen waar we mee te maken hebben gehad, spoorden ons aan om ons proces opnieuw te bekijken en te optimaliseren. We zijn een traditionele branche, maar deze uitdagingen hebben ons geholpen om nieuwe oplossingen, technologieën en processen te verkennen. Door continu te streven naar verbeteringen, snellere dienstverlening en een betere klantbeleving, stellen we de tevredenheid van onze klanten voorop.