Van reclameletters tot tafelpoten
Je hoort het wel vaker. Een schadeherstelbedrijf dat een aparte spuiterij begint. Als schadehersteller heb je de kennis en kunde in huis om auto’s te spuiten. Wanneer er dan eens een aanvraag komt om iets anders dan een auto te spuiten, dan doe je dat. Je bent tenslotte ondernemer. Als die aanvragen steeds vaker komen, is het een logische stap om een zelfstandige spuiterij te openen. Zo ging het ook bij Bert Deijnen. Eigenaar van ABS Autoschade Gelderland, een bergingsbedrijf en een industriële spuiterij.
Voetbalstadions
“Ik zit al 47 jaar in het schadeherstel en ben 41 jaar ondernemer. Bijna twintig jaar geleden ben ik begonnen met de industriële spuiterij. We spuiten alles. Je kunt het zo gek niet verzinnen: reclameletters, zuilen, deuren, koelkasten, tafelpoten.”
Wat was de meest opvallende opdracht? “De letters op het Ajax-stadion. We doen wel vaker werk voor voetbalstadions, zoals dat van Vitesse. Er zijn er nog wel meer, maar dat hou ik eerlijk gezegd niet echt bij. Ik hoor dat van de jongens in de spuiterij, die vinden dat wel mooi.”
Er komen bijvoorbeeld ook bedrijven die een beursstand in de kleur van hun logo gespoten willen hebben. “Ik zeg altijd tegen klanten dat ze niet van een aankoop moeten afzien omdat een product de verkeerde kleur heeft. Want voor de juiste kleur kunnen wij zorgen.”
Personeel lenen
ABS Autoschade Gelderland heeft vestigingen in Doetinchem, Spankeren, Zutphen en Lichtenvoorde. Het bergingsbedrijf en de industriële spuiterij staan hier in principe los van. Al komen er natuurlijk wel schadegevallen vanuit het bergingsbedrijf bij de schadeherstellers terecht.
“Toch is het wel handig dat we bijvoorbeeld in vakantieperiodes personeel kunnen uitlenen aan elkaar om zo de gaten in het rooster op te vullen,” zegt Deijnen.
Ook als het wat drukker is in het schadeherstel, komt het wel eens voor dat collega’s uit de industriële spuiterij inspringen. “We werken met een krappe personeelsbezetting omdat je dit werk nu eenmaal moeilijk kunt plannen. Als mensen schade rijden, willen ze meteen geholpen worden.”
Je hoort het wel vaker. Een schadeherstelbedrijf dat een aparte spuiterij begint. Als schadehersteller heb je de kennis en kunde in huis om auto’s te spuiten. Wanneer er dan eens een aanvraag komt om iets anders dan een auto te spuiten, dan doe je dat. Je bent tenslotte ondernemer.
Als die aanvragen steeds vaker komen, is het een logische stap om een zelfstandige spuiterij te openen. Zo ging het ook bij Bert Deijnen. Eigenaar van ABS Autoschade Gelderland, een bergingsbedrijf en een industriële spuiterij.
Voetbalstadions
“Ik zit al 47 jaar in het schadeherstel en ben 41 jaar ondernemer. Bijna twintig jaar geleden ben ik begonnen met de industriële spuiterij. We spuiten alles. Je kunt het zo gek niet verzinnen: reclameletters, zuilen, deuren, koelkasten, tafelpoten.”
Wat was de meest opvallende opdracht? “De letters op het Ajax-stadion. We doen wel vaker werk voor voetbalstadions, zoals dat van Vitesse. Er zijn er nog wel meer, maar dat hou ik eerlijk gezegd niet echt bij. Ik hoor dat van de jongens in de spuiterij, die vinden dat wel mooi.”
Er komen bijvoorbeeld ook bedrijven die een beursstand in de kleur van hun logo gespoten willen hebben. “Ik zeg altijd tegen klanten dat ze niet van een aankoop moeten afzien omdat een product de verkeerde kleur heeft. Want voor de juiste kleur kunnen wij zorgen.”
Personeel lenen
ABS Autoschade Gelderland heeft vestigingen in Doetinchem, Spankeren, Zutphen en Lichtenvoorde. Het bergingsbedrijf en de industriële spuiterij staan hier in principe los van. Al komen er natuurlijk wel schadegevallen vanuit het bergingsbedrijf bij de schadeherstellers terecht.
“Toch is het wel handig dat we bijvoorbeeld in vakantieperiodes personeel kunnen uitlenen aan elkaar om zo de gaten in het rooster op te vullen,” zegt Deijnen.
Ook als het wat drukker is in het schadeherstel, komt het wel eens voor dat collega’s uit de industriële spuiterij inspringen. “We werken met een krappe personeelsbezetting omdat je dit werk nu eenmaal moeilijk kunt plannen. Als mensen schade rijden, willen ze meteen geholpen worden.”