• 80+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0900 - 66 11 11 1
Terug

De energie spat er vanaf tijdens de verbouwing bij ABS Ad de Goey in Woerden

Op het moment dat we Albèrt de Goey spreken is de verbouwing bij ABS Autoherstel Ad de Goey in Woerden nog in volle gang. Het is een flink project, toch oogt de ABS-ondernemer heel relaxed en werken ook zijn collega’s enthousiast door. “De energie spat er vanaf en iedereen heeft er ontzettend veel zin in.”

Om elkaar heen werken

“Het is bizar hoe hard het gaat. Zo’n zes weken geleden was er nog niets en volgende week gaan we al afmonteren en gaat de schilder aan de slag. Over drie weken kunnen we de eerste auto’s al in de nieuwe cabines spuiten en eind september is de verbouwing helemaal klaar. In de weken daarna gaan we nog schuiven met werkplekken, bruggen verplaatsen en zorgen dat we alle werkplekken optimaal hebben ingericht.”

“Tijdens de verbouwing werken we heel hard door. De bouwvakkers werken om ons heen en mijn collega’s werken om de bouwplaats heen. Dat gaat in goede harmonie, waarschijnlijk ook omdat iedereen het mooi vindt wat we hier aan het doen zijn. Ik heb niemand horen klagen en dat terwijl het soms echt wel even aanpassen is. Dat is wel een compliment waard. Ook voor de klanten trouwens, want die moeten soms wel even naar de voordeur zoeken.”

“Dichtgaan was geen optie en we zien nu dat het ook goed lukt om door te werken. Ik had de planning in eerste instantie flink teruggeschroefd, maar na een paar dagen kwamen onze herstellers me al zeggen ‘kom maar op met die auto’s’.”

Op de foto: links verbouwing en door het raampje rechts reparatie.

Continu blijven aanpassen

“Met de verbouwing doen we er alles aan om in 2020 en 2030 nog steeds marktleider te zijn. We blijven ons continu aanpassen aan de vraag van de klant en aan verdere optimalisatie van de werkprocessen. Auto’s en producten blijven zich steeds ontwikkelen en dan kunnen wij niet met de armen over elkaar gaan zitten.”

“ABS Autoherstel Ad de Goey zit al sinds 1980 in dit pand. In 1985, 1991 en 1998 zijn er al aanpassingen geweest. En in 2001 toen mijn broer Ad en ik het bedrijf van mijn vader overnamen hebben we het pand ook verbouwd. Zo rigoureus als we het nu aanpakken is echter nog niet eerder voorgekomen. Zo’n 80% van het pand is straks vernieuwd.”

Naar 50 auto’s per week

“Wat er dan allemaal anders is? Het wordt nog beter, nog groter en nog klantvriendelijker. Vooral in de werkplaats zit de winst. De ruimte wordt veel groter en we richten de processen efficiënter in. Daardoor kunnen we doorgroeien van 35 naar 50 gerepareerde auto’s per week. We gaan ook van 17 naar 24 werkplekken en bijna iedere werkplek verandert van functie.”

“Hoe de werkplekken straks ingericht worden, bepalen we met het team. De input van de mensen in de werkplaats is van het grootste belang; zij moeten het toch doen. Zij weten hoe het het beste werkt en waar het beter en sneller kan. Goede vakmensen zijn onmisbaar – plus als zij prettig kunnen werken, merken onze klanten dat uiteindelijk ook in de service en de snelheid.”

“Samen gaan we de ideale werksituatie creëren zodat onze mensen zo min mogelijk hoeven te lopen. Dit komt de snelheid en efficiëntie van het werk ten goede. Onze werkplaats wordt als het ware één grote all-in-one. Zo zijn de nieuwe spuitcabines een stuk groter waardoor we meerdere spuitklussen kunnen combineren.”

Het ontwerp met de nieuwe, grotere werkplaats en spuitcabines in beeld.

Inspelen op de individuele klant

“Helemaal nieuw is de receptie. Aan de rechterkant bouwen we een heel stuk aan met beneden de receptie, boven een prettige wacht- en bespreekruimte en een klein kantoortje voor mijn broer en mijzelf. In onze nieuwe receptie kan iedere plek door iedere collega worden bemand. Het is ons idee dat het kantoor nog meer ondersteunend moet zijn aan wat we onze klanten bieden. Dé klant bestaat niet en daar moeten we rekening mee houden. De ene klant wil snelheid en de andere wil comfort en rust. Het is aan ons om in te schatten waar de individuele klant behoefte aan heeft. Hier moeten we vervolgens goed op inspringen met een goede service en de juiste aandacht en afwikkeling.”

“De oude receptie aan de linkerkant bouwen we om naar een magazijn. Tussen het magazijn en de receptie komt er een speciale ruimte waar we de schade aan een auto zorgvuldig en correct kunnen opnemen. Deze ruimte is overdekt en kunnen we afsluiten zodat we samen met de klant in alle rust kunnen kijken. De ruimte is goed licht, droog en verwarmd.”

Op de foto: de aanbouw voor de nieuwe receptie en wachtruimte.

Gelijk duurzaam aanpakken

“Bij de verbouwing kijken we ook gelijk hoe we het duurzaam kunnen aanpakken. Zo investeren we in led-verlichting en maken onze goede, maar olie-verslindende spuitcabines plaats voor zuinigere exemplaren. We isoleren het pand extra en de warmtepompen zorgen in de winter voor warmte en in de zomer voor koele lucht. Verder komt ons dak vol te staan met zonnepanelen – net als bij ABS Graaf Spuiterij op Texel. Straks komt daar 90-95% van onze energie vandaan.”

“Verder hergebruiken we zoveel mogelijk materialen uit het pand en de nieuwe vloer is van gerecycled kunststof. Ook werken we zoveel mogelijk met lokale ondernemers samen.”

Sparren met andere ondernemers

“Onze plannen voor de verbouwing gaan terug tot 2008. Toen hadden we al schetsen gemaakt, maar we durfden de stap nog niet aan. Achteraf maar goed ook, want daarna ging het even een stuk minder in de markt. In 2015 groeiden we weer flink en daarna kwamen de plannen weer op tafel. Uiteindelijk is van de tekening van 2008 natuurlijk niets meer overgebleven.”

“Heel veel ideeën en inspiratie komt bij onze medewerkers vandaan en daarnaast hebben we ook met andere ondernemers gesproken. Zo ben ik gaan kijken bij ABS Hoppenbrouwers, het Smartrepair Centrum ABS Den Elzen in Rotterdam en natuurlijk bij ABS Haans in Tilburg. Die laatste heeft net een fantastisch mooie verbouwing achter de rug. De Toyota dealer hier in Woerden is een goede relatie van ons en daarmee hebben we vooral gefilosofeerd over de beste klantontvangst.”

Albèrt maakte ook al heel trots een vlog van de tussenstand.

“Dit sparren en brainstormen met andere ondernemers is heel leuk en ik hoop dat onze klanten dit straks ook echt terug zien in het eindresultaat. We merken nu in ieder geval al dat er heel veel belangstelling is voor onze verbouwing. Mensen vinden het echt leuk om het proces te volgen. Onlangs maakte ik een VerbouwingsVlog en binnen een week was dat filmpje met rondleiding al zesduizend keer bekeken. Ik ben zo trots op dit project dat ik straks ook weer een filmpje maak van het eindresultaat. Dus: wordt vervolgd!”

Loop ook eens mee met de rondleiding:

https://youtube.com/watch?v=e130YIW-oOM%3Ffeature%3Doembed